Воспользовался инсталляшкой. Перевод вроде нормальный, но при при загрузке старых сохранений выносит в windows при попытке использования ремкомплекта. Вернул неохота начинать новую игру.
Чюваки помогите!Скачал я ваш АВС-Inferno.Распаковал,скопировал gamedata в директорию с игрой и когда я захожу в игру то она не запускается сразу вылетает.Чё мне делать?Я за этот мод почти стольник мегов выложил а он гад не хочет работать:ary().Обидно8-(
#S.T.A.L.K.@.R X :
Чюваки помогите!Скачал я ваш АВС-Inferno.Распаковал,скопировал gamedata в директорию с игрой и когда я захожу в игру то она не запускается сразу вылетает.Чё мне делать?Я за этот мод почти стольник мегов выложил а он гад не хочет работать:ary().Обидно8-(
В \gamedata\config есть localization.ltx,так он прописан под english, удаляем его, а localization (rus).ltx соответственно переименовываем в localization.ltx и все должно пойти
stem33 еще как выносит, только свист стоит. Чуток истории. Пупырюсь в INFERNO.
Полностью с тобой согласен в том, что мод очень достойный. Ремкомплектом пользуюсь без проблем.
Телепорты ставил в пределах локации и все работало, но перестал ставить т.к.
оттуда постоянно лезли всякие гады. Для полного счастья не хватало перевода диалогов сна и ремонта. Поэтому скачал инсталляшку (не понял правда зачем там S.N.), взял оттуда файлы
русификации - не помогло, наверно что - то делал неправильно. Тогда я заменил
свою gamedata на новую из инсталляшки и получил то, о чем писал ранее. После этого
я вернул на место свою gamegata и продолжаю игру с буржуйскими кракозяблами
в некоторых диалогах. Все работает. Вылетов практически нет.
Помогите! Я сначало играл с этим модом, потом поставил другой, затем этот же и когда я разговариваю со Скрягой то игра тут же вылетает, и всё время жутко тормозит! Что мне делать?
#Свободный STALKE :
Помогите! Я сначало играл с этим модом, потом поставил другой, затем этот же и когда я разговариваю со Скрягой то игра тут же вылетает, и всё время жутко тормозит! Что мне делать?
hi, i thought i would just let people know and share my experience about the variable problem thing.
As i said before, xray have a limit for variables, if you get near that limit, the game corrupt your save game, usual you would see the "cant open section" error, but it wont crash when you save and if you go over the limit, it will crash as soon you save with empty log.
for those who doenst understand a crap of what im saying, xray can save variables to your save game, its very userfull, because if you have a dynamic script, you most would like to save a current state of certain events.
e.g.
db.storage[db.actor : id () ].pstor["abc_inferno"] = "yes"
The example above tells the game to save "yes" in "abc_inferno", so i could make a script "check" if "inferno" event already happened, i could make it happen only every hour, instead of it happening every time a new level start.
ABC Inferno for instance use alot variables, for portals( to save stuffs like, position, level name, time, etc..) weapons(if you repair a weapon, the mod auto save the weapon ID, so the script will remember which weapon you repaired), for Repair and GasMasks (if you remove the mask, the script must remember which suit you used when you removed the mask, other wise wont make sense), faction wars and so many other stuffs, i could keep going on and on.
so at some point it will go easy over 64 variables for ACTOR ID, that is here my mod start to crash, because xray cant handle more variables.
anyway, xr_logic is the script that save and load every object, i mean everything, for instance if you decompile all.spawn, xr_logic will load each section that start with a number, e.g. [84], that is the cordon'trader ID, but in game it will be around [89]
so i had the idea to save some of my stuffs using that ID, real simple, but i was in rostok testing and every time i tried to add pstor variable to that ID i had a crash, i had to rebuild pstor variable and add it to trader.
It worked, but the game couldnt save, so i went to cordon and did the same thing, then the game was able to save.
what i learned is that you cant use an OBJECT from a different level to save a state or whatever, the object must be in the same level of actor, that means your the PLAYER, that is why "pstor" only works with ACTOR in any level, because actor is always in the current level.
for my mod, i found 2 solutions:
1- for each level, i can make one static variable and i can use the static variable for the current level, which could work for some stuffs, but a pain for portals and weapons.
2- Make a new variable just to save all current state and as soon the game save it, my script will pack all values in one variable and when the game load the save game, my script will unpack all values to my new array.
im going to choose option 2, looks more complex, but its more "easy", i already tested, i found a nice way of doing it with "string.gfind"
e.g. string.gfind(string_to_pack, " (%w )=(%w ) " )
im still having some problems because the above code don't detect "_"
, e.g. "abc_l01_escape", it will only get the 1st word "escape", its easy to fix just by removing "_" before parsing it to gfind.
=====================
so the situation now its much more clear, i still need to test how much strings i can put in one variable.
e.g. variable_ABC = "0123456789ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUBXZ"
that is kind big variable, but what happens if i keep adding that.
e.g. variable_ABC = variable_ABC .. ", " variable_ABC
the code above makes the variable 2 times bigger, so there could be also a limit, ill check and see how much hard i can hit it.
and after that if all ok, ill start to rewrite the a few codes.
so, ill probably have new version working on next weekend, not this one. Its a matter to redo variable codes.
Hi Cabrobro
Glad to see You again here. And thanks for info about Variables troubles and we wish You good Luck in Your work. And will wait news of course.
We have some question for You. stem33 do some translates and add-ons for Your mod ABC 1.1. And he have troubles with it for now. I Try to play his add-on and have same problems. We got error
when try to use Repair Kit. Game work fine, but when we try activate Kit game crashes. stem33 added:
1. New artifacts
2. Some new outfits
3. New electric weapons
4. Mines
5. Change physic models for Repair Kit
6. New effects for Mobs
The horror time more rarely in his mode. May be You can recommend what we can to check to find errors?
#ruslan_3d :
Hi Cabrobro
Glad to see You again here. And thanks for info about Variables troubles and we wish You good Luck in Your work. And will wait news of course.
We have some question for You. stem33 do some translates and add-ons for Your mod ABC 1.1. And he have troubles with it for now. I Try to play his add-on and have same problems. We got error
when try to use Repair Kit. Game work fine, but when we try activate Kit game crashes. stem33 added:
1. New artifacts
2. Some new outfits
3. New electric weapons
4. Mines
5. Change physic models for Repair Kit
6. New effects for Mobs
The horror time more rarely in his mode. May be You can recommend what we can to check to find errors?
"Can't open section 'af_medusa'", make sure you have "[af_medusa]" section, should be in artifact.ltx
repair kit is from inferno, so i dont know what you guys did, look for the error line.
for the horror time you can just copy the code from the old mod and replace, that way you would be sure that have the right code, i complete dumped the code from abc 1.1, its very outdated, Inferno 1.2 should be rock solid.
Can i have the addon link? where i can download, only the addon file, because my connection is 45k i dont download big files like abc or inferno.
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CStringTable::Load
[error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\string_table.cpp
[error]Line : 53
[error]Description :
[error]Arguments : string table xml file not found ui_st_pda.xml, for language eng
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CStringTable::Load
[error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\string_table.cpp
[error]Line : 53
[error]Description :
[error]Arguments : string table xml file not found ui_st_pda.xml, for language eng
1) Заходим в папку \gamedata\config
2) Удаляем файл localization (eng).ltx
3) Копируем файл localization (rus).ltx и называем его localization (eng).ltx
ссылка для скачивания
http://istalker.ifolder.ru/4280394
дополнительная ссылка для скачивания
размер 14мб :) запаковано 7зип
http://ifolder.ru/4281808
i cant download from russian sites.
На данный момент иностранный трафик у этого файла превышает Российский. Вы можете получить этот файл только если посетите сайт наших рекламодателей помогающих оплачивать наши сервера и каналы. Нажмите сюда чтобы перейти к выбору рекламодателей.
Вот ребята зарегистрировался я здесь чтоб написать свою проблему!
Мод очень понравился особенно хорор тайм!
Ну так вот когда я покупаю вещь надеваю её у меян она портится сильно хз почему вот купил кастюм одел и линия состояния резко отбовляет почти к половине так и на оружии что делать?:-(
И ещё у меня несколько диалоговна английском!
nevermind i got if from the 3rd link "eya.7z"(13.2MB) is this the right one?
I didnt test yet, i see there are alot items mixed with Inferno version, i see alot "new suits" in the dds file, but there is not meshes for those suits, only "ecolog", russian mentioned there would be a new mesh for repair kit, but i didnt seen it, is this that right file "eya.7z"(13.2MB) ?
like i said i didnt test, 1st i will finish the "variable codes" then i will test those items, looks very cool, there are alot of stuffs.
are all those stuffs from Stem33? is there any other mode in this addon besides Inferno?
if all ok, after i finish the "variable code", i may merge some of those stuffs to Inferno, unless if there is something from another mod, then i wont touch it.
LOL i see pictures of my bloodsucker skin as "stalker suit" LOL, but i didnt seen any meshes, i still need to extract the data, i was just browsing the files using 7zip;
Cabrobro вот ссылка на последний АВС+ЭЮЯ 1.1
ссылка для скачивания последняя исправленная с фиксами и новшествами
размер 14мб
http://webfile.ru/1624922
Продолжая пользоваться сайтом, вы соглашаетесь с использованием файлов cookie. Страницы сайта могут содержать информацию, запрещенную для просмотра посетителям младше 18 лет. Авторское право на серию игр «S.T.A.L.K.E.R» и используемые в ней материалы принадлежит GSC Game World.